Mindfullness en compassie

Stress, pijn en tegenslagen horen bij het leven. Mindfulness, of anders gezegd milde aandacht, leert je om hier op een constructieve manier mee om te gaan. Door mindfulness te oefenen krijg je meer inzicht in jezelf én begrip voor jezelf (compassie). Het mooie is dat je enerzijds leert loslaten en ontspannen en anderzijds juist meer controle gaat ervaren. Je kan beter voor jezelf zorgen en daarmee op jouw eigen wijze een bijdrage leveren aan de wereld.

Onderzoek en de praktijk wijzen uit dat de volgende problemen gebaat zijn bij mindfulness. Problemen zoals: teveel stress ervaren, burn-out klachten, slaapproblemen, somberheid, angst, overmatig piekeren, onzekerheid, een negatief zelfbeeld, rouw en verlies, onverwerkte nare ervaringen en chronische pijnklachten.

De mindfulnesstraining is een zeer praktische en ervaringsgerichte training. Je krijgt concrete en duidelijke handvatten. Die trainen we tijdens de bijeenkomsten, maar ook in je dagelijks leven ga je daarmee oefenen. In de training word je je bewust van wat je automatisch doet en denkt. Herhaling van oude vertrouwde, maar niet helpende gedachten/patronen worden duidelijk. Deze patronen onder ogen zien, zonder te oordelen, maakt ruimte vrij voor andere (lees meer helpende, uitnodigende en vriendelijke) gedachten, waardoor je beter in je vel komt te zitten. Er onstaat meer kalmte, vertrouwen en flexibiliteit van de geest. Problemen als hierboven genoemd kunnen verzachten en zelfs geheel naar de achtergrond verdwijnen.

AGENDA 2021

8 weekse mindfulnesstraining (groep)
Start 19 januari 2021 dinsdagavond van 19.00 tot 21.30 uur
overige data: 26 jan, 2, 9, 16, 23 feb, 2, 9 maart 2021

Start 23 maart 2021 dinsdagavond van 19.00 tot 21.30 uur
overige data: 30 maart, 6, 13, 20, 27 april, 4 en 11 mei 2021

8-Weekse zelf-compassietraining (groep)
Start 19 maart 2021 vrijdagochtend van 9.30 tot 12.00 uur
overige data: 26 maart, 2, 9, 16, 23, 30 april, 7 mei 2021

Zowel de mindfulnesstraining als de compassietraining bestaan uit 8 bijeenkomsten en worden gegeven door een ervaren en gecertificeerde mindfulness trainer Sylvia Buschgens (VMBN cat.1)

Max. aantal deelnemers: 5 (zodat er voldoende afstand gehouden kan worden)

Locatie: Schiekade 830 in Rotterdam

Kosten: 350,- incl. boek en werkmap

De compassietraining kun je doen als je de mindfulnesstraining hebt gevolgd en/of ervaring met meditatie hebt.

Individuele training volgen?

Niet iedereen voelt voor een groepstraining. Het kan zijn dat je erg gevoelig bent voor de verhalen van anderen of gemakkelijk ondergesneeuwd raakt in een groep. Een individuele training is dan meer aangewezen. De inhoud van de individuele training komt geheel overeen met de groepstraining. Hier en daar zijn bepaalde oefeningen korter en worden andere oefeningen er juist meer uitgelicht ihkv je persoonlijke ontwikkeling en behoefte.
Kosten: 485,- euro 
8 individuele sessies van 90 minuten (gedeeltelijke vergoeding mogelijk; check je zorgverzekeraar)

Mogelijkheden voor een individuele training:
Woensdagochtend
9.30  tot 11.00 uur

Donderdagavond
19.00 tot 20.30 uur

Vrijdagochtend
9.30  tot 11.00 uur of 11.15 tot 12.45 uur

Neem even contact op voor meer informatie. Zie ook www.sylviabuschgens.nl